۷ آذر ۱۳۸۹

Nexto: Video Storage pro NVS2525 and NVS2500 ذخیره ساز برای فیلمبرداران و عکاسان حرفه ای


اگر شما فیلمبردار یا عکاس حرفه ای هستید. یا اگر برای تولید فیلم مستند به نقاط دور سفر می کنید. حتی اگر تولید کننده فیلم تلویزیونی یا سینمایی هستید و با دوربین هایی کار می کنید که بروی کارت یا هارد صدا و تصویر را ذخیره می کنند- بطور یقین با مشکل هایی چون  کوچک یا کم بودن قضا یا محل ذخیره سازی – تخلیه و انتقال فیلم به کامپیوتر یا هارد- پشتیبان گیری و ... آشنا هستید. کارت های معروف به P2   پاناسونیک که بسیار گران هم هستند در سه اندازه 8  – 16 و 32 گیگابایتی وجود دارند. کارت های معروف به  SxS  سونی که اکثر دوربین های حرفه ای جدید از آن استفاده می کنند نیز معمولا 16 گیگاباتی هستند. دوربین های حرفه ای تر مثل red – Arri – weisscam – 6K – 8K – 12K- ...  نیز مشکل گنجایش محل ذخیره دارند. چندین بار ضبط از یک پلان و برداشت های مکرر بخصوص اگر بدون فشرده سازی باشد فضای بسیار زیادی را می طلبد.
با استفاده از  Nexto: Video Storage pro NVS2525 and NVS2500  شما تا حد بسیار زیادی نگرانی های ذکر شده را فراموش می کنید.  این ذخیره ساز کوچک 430 گرمی تا 750 گیگابایت فضا در اختیار شما قرار می دهد. سرعت کپی با این ذخیره ساز از کارت های گوناگون تا  80 mb در ثانیه است و قابلیت اتصال مستقیم به دوربین را هم دارا می باشد. با این قابلیت شما می توانید همزمان بصورت زنده یک پشتیبان از فیلمتان داشته باشید. اهمیت این موضوع را حرفه ای ها می دانند. مسئله مهم  دیگر انتقال آسان و سریع فیلم ذخیره شده به کامپیوتر مثل انتقال از کارت به این ذخیره ساز بدون نیاز به هیچگونه دستگاه دیگری است. سرعت انتقال با USB – 480 mbit  در ثانیه و با  FireWire or eSATA – 400mbit  در ثانیه است.  این ذخیره ساز فرمت های ذیر را پشتیبانی می کند.
- XDCAM, MPEG2 4:2:0, DVCPRO HD, DVCPRO50
- DVCPRO25, Ikegami MPEG2 4:2:2, JVC MPEG2 4:2:0
- AVC-Intra 100 , AVC-Intra 50, HDV/AVCHD
- MOV-Files  -Canon DSLR Kameras

۳ آذر ۱۳۸۹

سیستم تدوین حرفه ای برای تدوینگران وید یویی و سینمایی Digital 35 Edit System


دو نمونه کامل از سیستم تدوین - مناسب کسانی که می خواهند فیلم های FULLHD  ویا متریالهای سنگین تر مثل 2K را تدوین کنند. با این سیستم می توانید بهترین نتیجه دلخواه را از هر نظر بدست بیاورید. سیستم اول با نرم افزار فاینال کات که در اروپا با احتساب یک رکوردر مناسب حدود 21.000 یورو و سیستم دوم با نرم افزار AVID و یک رکوردر مناسب حدود 28.000 یورو  بفروش می رسند. برای خرید – راه اندازی و آموزش لازم جهت تدوین با اوید یا فاینال کات می توانید با ما تماس بگیرید.  

 مشخصات سیستم اول
 
HD 2K Edit & Effect Engine TELPAC Apple Mac Pro
12core 2,93GHz, 16TB Raid, KONA 3G, Boris FxPlug
Complete High-End Edit 2K and VFX editing suite

Much more can not. The fast Westmere Mac along with the AJA Kona card 2K 3G. Monitor can be calibrated for real 2K monitoring, plus the fastest Sonnet RAID systems on the market with room for 14 hours 2K material. And the unique effect of Boris FX package, configured and operational. Greetings from Hollywood.
Apple MacPro 2,93GHz 12Core, 12GB, "Westmere"
# Two 2.93GHz Intel Xeon 6-core Westmere (12 cores)
# 12 GB (6 x 2 GB)
# 1 TB 3 Gb / sec. Serial ATA 7200 rpm.
# ATI Radeon HD 5870 1GB
AJA Kona 3G
Video I / O DL HD / SD Mac PCIe

The KONA 3G is the new flagship in AJAŽs In / Out card family.
The new multi-format card supports in addition to the standard SD and HD formats and dual link now, 3G and 2K workflows. As with all previous models is also an optional 3G KONA 19 "1U Break-out box to be available (K3G box).
KONA 3G features:

- 10 bit uncompressed video 3G/HD/SD
- HDMI 1.4a output for monitoring on Consumer Stereoscopic 3D Displays
- 8 channel AES / EBU audio in / out (using the optional K3G box 16 channel AES I / O)
- Hardware-based real-time processing for up / down / cross conversion
- Support for all popular formats: SD, HD, Dual Link HD, 2K.
- Harware-based downstream keyer
KONA 3G Features für Mac-Plattform:
- direkte Integration in AppleŽs Final Cut Studio und Adobe CS5
- Uncompressed QuickTime und DPX File Format Unterstützung
- Compressed File Format Unterstützung wie z.B such as Apple ProRes 422 and ProRes 4444
- Final Cut Pro Dynamic R(eal)T(ime) Extreme und DVCPro HD / HDV Hardware Scaling Beschleunigung
- 10Bit Hardware-basiertes Echtzeit Processing für Up/Down/Cross Conversion in Broadcast Qualität
- Echtzeit Unterstützung für RED Epic und ARRI Alexa Workflow mit echtem 2K Playback und LUT
- 3D Workflow Unterstützung mit getrennter Ausgabe für linkes und rechtes Auge über SDI und HDMI 1.4a
# Sonnet Fusion RX1600RAID Controller with 16 TB
Do not slide off faster .... 1GB/sec. read and 700MB/sec. Leave
# Memory system with 16 disk bays
# Integrated SAS (Serial Attached SCSI) expander
# Raid 0, 1, 4, 5, 6, 10, 50, JBOD
# Warranty: 2-year
# HDD Warranty: Additional 1-year or 3-year, administered by drive manufacturer
# External Connectors: Enclosure: Two mini-SAS, Card: Two mini-SAS
# Drives Supported: 1.5 & 3 Gb per second Serial ATA, up to 7,200 RPM
# Data Transfer Speed: Up to 1000 MB / s read and 750MB / s write, Depending on configuration
# Supported Video Formats: 2K (2048 x 1556) LOG RGB, 10-bit 1080 4:4:4 HD, uncompressed 8-bit 1080i HD, ProRes 422, DV, HDV, DVCPRO, and uncompressed SD
# Power Supplies: 350W, 100-260V, 50/60Hz universal
# Operating Temperature: 5 º C to +40 º C
# Dimensions: WxDxH: 42.2 x 53.3 x 13.2 cm
# Weight (with driver): 27 kg
# Package Contents (Complete System): Rackmount disk enclosure, two rackmount rail assemblies and mounting hardware, Sonnet RAID controller, two 2-meter mini-SAS cables, sixteen 3.5 "drive modules, two power cords, software CD, User's Guide

Apple Final Cut Studio

Programme von Final Cut Studio
Final Cut Pro 7 für die Video- und Filmbearbeitung
Motion 4 für bewegte Grafiken und Animation
Soundtrack Pro 3 für die Audio-Nachbearbeitung
Color 1.5 für Farbabstufung und Endbearbeitung
Compressor 3.5 und DVD Studio Pro 4 für die digitale Bereitstellung auf beinahe allen Medien auf Apple Geräten, im Internet und auf CDs/DVDs

Continuum Complete 7 FxPlug
PlugIn Bundle Filter, Transitions und Compositing
EIZO CG 303W-BK + DTP94
30" WUXGA TFT-Monitor inkl. Colorimeter DTP94
Native Vorschau in 2K
Features Hardware-Kalibration von Helligkeit,
Weißpunkt und Gammakorrektur
Wide Gamut
12-Bit-Look-Up-Table (36-Bit R+B+G)
16-Bit-Processing
Digital Uniformity Equalizer
Dynamic Motion Picture Overdrive
Farbraum-Emulation
Color Universal Design-Modus (Simulation
von Farbenblindheit
HDCP-Decoder
USB V2.0, Powered Hub
Einstellmöglichkeiten Helligkeit, Kontrast,
Gamma 1 bis 2,6, Schrittweite 0,2
Farbsättigung für RGBCMY,
Farbtemperatur 4.000 bis 10.000K,
Clock, Phase, Bildposition, Auflösung,
Off Timer,
OSD-Sprache (De, UK, Fr, Se, Es,It)
Auflösungen 2560 x 1600 Vollbild,
2048 x 1536, 1920 x 1200, 1600 x 1200,
1680 x 1050, 1280 x 1024, 1024 x 768,
800 x 600, 720 x 400,
640 x 480, vergrößert auf Vollbild oder 1:1
__________________________________________
EIZO S2433WE-BK
24" LCD-Monitor, Auflösung: 1920 x 1200
Kontrast: 1000:1
Auflösung: 1920 x 1200,
450 cd², 178/178°,
DVI-I und analog
im schwarzen Gehäuse mit Easy-Up-Standfuß
__________________________________________
LogicKeyboard für Apple Final Cut Pro Extended (Apple-Alu)
__________________________________________
2 x Genelec 8020 APM

2-Wege Studiomonitor, anthrazit
__________________________________________
Installation und Systemtest aller verbauten Komponenten

 مشخصات سیستم دوم.


Avid Media Composer Nitris DX TELPAC
Nitri DX, Mac Pro 2,66GHz 8core, Sonnet 16TB Raid
complete editing suite for Uncompromising HD editing

With the new Media Composer Avid in version 5 is consistently pursuing the development. Materials - whether RED or AVCHD - all in a timeline, all in real time. Media Composer Nitris DX hardware connects closely with your host computer's CPU and GPU, giving you a single effect unit with a high range of the hand, the compromise provides the desired results, regardless of the formats and codecs that you use.

Apple Mac Pro 2.66GHz 12Core ATI Radeon HD 5770/6GB
Avid Certified Apple "Westmere" Workstation

- Two 2.66 GHz 6-Core Intel Xeon
- 6GB (6x1GB)
- 640GB 7200-rpm Serial ATA 3Gb / s
- ATI Radeon HD 5770
With the new Media Composer Avid in version 5 is consistently pursuing the development. Materials - whether RED or AVCHD - all in a timeline, all in real time. Media Composer Nitris DX hardware connects closely with your host computer's CPU and GPU, giving you a single effect unit with a high range of the hand, the compromise provides the desired results, regardless of the formats and codecs that you use.

Apple Mac Pro 2.66GHz 12Core ATI Radeon HD 5770/6GB
Avid Certified Apple "Westmere" Workstation

- Two 2.66 GHz 6-Core Intel Xeon
- 6GB (6x1GB)
- 640GB 7200-rpm Serial ATA 3Gb / s
- ATI Radeon HD 5770

Avid Media Composer Nitris DX

Video Connections for Nitris DX:
- Digital Video: SDI I / O (SD, HD)
- Analog Video: Component I / O (YCbCr: SD, HD), S-Video I / O (SD), composite I / O (SD)

Audio Connections for Nitris DX:
- Digital Audio: 8 channels of AES / EBU inputs / outputs (DB25 connectors), 8 channels of embedded audio I / SD-SDI, 16 channels embedded HD-SDI-Audio-Ein-/Ausgänge, 8 ADAT-Ein-/Ausgänge optical channels, 2 channels optical S / PDIF inputs / outputs
- Analog Audio: 4 channels XLR-Ein-/Ausgänge (balanced), 2 channel RCA audio input, 2 channels 1 / 4 "TRS output, output for stereo headphones (1 / 4 TRS)

Monitoring and synchronization with Nitris DX:
- Monitoring: HDMI output (all rates are supported, including full HD 1920 x 1080)
- Time Code and Synchronization: LTC (XLR I / O), Reference Sync (Black-and-burst or HD TriLevel input, combined connector), Reference Sync Loop-through, word clock (output only)

Supported formats:
AVC-Intra, DNxHD, Avid, DV, DV25, DV50, DVCAM,
DVCPRO, DVCPRO50, DVCPRO HD, GFCAM, HDV,
NTSC, P2, PAL, RED (over MetaFuze), Stereoscopic
(Via MetaFuze), SD (native), HD (uncompressed),
VC-1, XDCAM, XDCAM EX, XDCAM HD
Avid Media Composer 5 Mac/Win

# Direkter Zugang und bearbeiten von RED Files mit AMA, ohne Transcoding (automatischer "Scale" auf HD)
# Arbeitet nativ mit QuickTime Video Formaten, inklusieve Apple ProRes und H.264
# Drag and Drop von Audio- und Videofiles direkt in die Timeline
# HD-RGB Support (dual-link I/O Support mit Nitris DX Systemen)
# Externes Video-Monitoring jetzt auch mit Unterstützung für Matrox MXO2 Mini
# Importiert AVCHD Files direkt von Kameras oder anderen Laufwerken
# Capturen auf / und editieren von XDCAM HD und DVC PRO HD Formaten
# Erlaubt low-res XDCAM proxies für offline Arbeit, mit full-quality Audio
# Natives editieren des neuen Canon 50Mbit 4:2:2 Formats ...
______________________________
Yamaha MSP 7 Studio (Paar)

2-Wege-Bassreflex Bi-Amped-Nahfeld-Studiomonitor, Verfeinerte Präzision beim Abhören

Die MSP-Serie ist die erste Wahl für Toningenieure und Produzenten, wenn es um akkurate und naturgetreue Wiedergabe jeglichen Audiomaterials geht. Unabhängig von dem Audiomaterial - analog oder digital - sind sie ideal für jede Produktionsumgebung, egal ob Stereo oder Surround.

2-Wege-Bassreflex Bi-Amped-Nahfeld-Studiomonitor
6,5"-Konustieftöner und 1"-Titanium-Hochtonkalotte mit einem Frequenzgang von 45 Hz bis 40 kHz
130 Watt (LF 80 W + HF 50 W) Spitzenleistung aus beiden Verstärkern.
Symmetrischer XLR-Eingang.
Pegelregler mit 31 Positionen erleichtern eine präzise Pegelanpassung im gesamten System.
Low-Cut-Schalter und TRIM-Regler (Hoch-/Tiefton).
Vollständige magnetische Abschirmung.
# 2 x-BK EIZO S2402WE

24 "LCD Monitor with Easy-Up Stand, black
# Widescreen format and SlimEdge Design
# 1920 x 1200 pixels
# Contrast 1000:1, Brightness 300 cd / qm
# 5 ms switching time
# Automatic brightness control
# Speakers integrated
# DVI-I and D-Sub input for digital and analogue connections
______________________________
Sonnet Fusion DX800RAID Silver with Controller 16TB (2TB 8x)

# Transfer rate 680 MB / sec and 640 MB / sec
# Memory system with 8 hard drive bays 16 TB
# Integrated SAS (Serial Attached SCSI) expander
# Connect up to 16 additional hard disk enclosures on a single RAID controller Sonnet
# Raid 0, 1, 4, 5, 6, 10, 50, JBOD
______________________________
JVC DT-V24G1E
Professional 24 "Studio monitor, signal duration <1 frame

... With HDSDI input including dual HDSDI 3G support. New non-reflective 1900 x 1200 IPS Panel (no picture interference from back-fledged ambient light), contrast: 1000:1, Brightness: 400 cd / m², integrated high-resolution vector scope, new waveform monitor with a parade display, front panel operation in 3 stages (using the menu blocked), color phases setting (off), power supply, extremely wide viewing angle with IPS panel, shorter signal duration <1 frame, 12-lead audio level meters, UMD function with color selection via RS-232/485 controlled, 4:3 vertical frame (switchable), 1:1 image evaluation function. Accessories: Table Stand.
______________________________
Logic Keyboard Avid Media Composer Adv dt (aluminum)
______________________________
Installation and system testing of all components used by Avid-certified technicians

۱ آذر ۱۳۸۹

تکنیک پرده سبز یا Green Screen - کروماکی و کمی بیشتر

شاید خیلی از شما هنوز موفق نشده اید از این تکنیک خارالعاده بطور صحیح و با نتیجه ای مطلوب استفاده کنید. تا آنجا که من اطلاع دارم تکنیک های حرفه ای و جدید در سینما و تلویزیون ایران بسیار ابتدایی و پیش پا افتاده مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از آنها قابل باور نیستند یا به اصطلاح لو می روند. سلیقه سینمایی من هرگز با فیلم های به اصطلاح مدرن هالیوودی نیز سازگار نیست. من سینمایی را دوست دارم که تکنیک مدرن و جدید را از غرب می آموزد و معنی و مفهوم را از شرق. و نه فقط از شرق. باید بگویم از هر جای این دنیا. شما هم این را باورکنید. اگر چه فیلم های بکش بگیر ببند فروش خوبی دارند اما هرگزجایگاهی در سینمای ماندگار نخواهند داشت. و متاسفانه فیلم هایی که می شد ماندگار شوند و خوب هم فروش کنند بخاطر ضعف تکنیک وکم هنری در پرداخت دراماتیک - تماشگر نداشتند. راجع به فیتمسازانی که موذیانه فیلم جشنواره پسند می سازند و در هیچکدام از این دو دسته قرار ندارند سخنی نمی گویم. بعضی از اینها کپی کار و کاسبند و فقط از فرصت استفاده می کنند. و این را هم باید بگویم - طبیعی است که فیلم بسیاری از بزرگان سینمای جهان  و همینطور ایران در جشنواره ها جایزه گرفته اند یا جایزه می گیرند. فیلم هاای که نمی شود به ساد گی آنها را ندیده گرفت. 
مثل اینکه دارم از اصل مطلب دور می شوم. ببخشید.
داشتم می گفتم که با این تکنیک سبز می شود خیلی از صحنه های پرخرج را با حداقل هزینه ضبط کرد و به کمک نرم افزارهای حرفه ای هیجانش را بالا برد. با این تکنیک ها می شود یک شهر را سوزاند و امپراطوروار به تماشایش ایستاد یا نشست. می شود جنگ براه انداخت و از پیروزی مثل گرگ زوزه کشید. می شود همه جا رفت. به آسمان.به سیارات دیگر. می شود پرواز کرد. می شود هر چیزی را که دوست نداری بسوزانی یا منفجر کنی. خلاصه شهر فرنگی است این کروماکی و پرده سبز.
همه اینها را گفتم تا بگویم شاید بزودی آموزش هایی را برایتان تدارک ببینم که شما را بیشتر با این نوع تکنیک ها آشنا کند. شاید افتر افکت - اوید  را هم برای آموزش آماده کنم. اهمیت و شیوه نورپردازی در این نوع برداشت ها  شاید هم کمی راجع به درام و فیلمنامه و ...  در ضمن فکر نکنید که من همه چیز بلدم. بقول یکی من هنوز آنقدر احمق نشده ام که فکر کنم همه چیز بلد هستم. شما هم اگر می خواهید حرفه ای کار کنید گرایش یا تخصص تان را از همین حالا مشخص کنید. سینمای حرفه ای متشکل از هنر و علم وصنعت دسته جمعی متخصص هاست است. البته من حرفه ای نیستم. اما معلمی را دوست دارم.

برگشت                                                                                               

۳۰ آبان ۱۳۸۹

تبدیل های mm35 یا 35mm Adapterچه کاربردی دارند

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که در فقدان پدر به ناپدری می گویند آقاجون. تبدیل های 35 یا Adapter35mm   همان آقاجونند. البته آقاجون های خوب برای حرفه ای های خوبتر که بی پولند. منظورم حرفه ای های تلویزیونی و ویدیویی است نه سینمایی چون فلسفه ساخت این تبدیل ها آنطور که بعضی ها فکر می کنند معجزه نیست. بلکه ایجاد امکان استفاده از لنزهای سینمایی یا لنز های 35 کانن / نیکون و... است. این تبدیل ها کیفیت یا رزولوشن و پیکسل فیلم را ارتقاع نمی دهند. استفاده از مدل های ارزان نیز فیلمبردار را از نظر انتخاب دیافراگم و فوکوس محدود می کند. هنگام استفاده از این مدل ها افت نور باعث باز نگاه داشتن دیافراگم و از دست رفتن عمق میدان نیز می شود. در ضمن برای استفاده از این تبدیل های 35 فیلمبردار نیازمند لوازم جانبی دیگری نیز هست. در مجموع با احتساب لنز های مورد نیاز آدم باید کلی پول خرج کند.
 
این تبدیل ها در دو سطح آماتور Mini مناسب هندی کم و حرفه ای وجود دارند. با توجه به تولید دوربین های جدید سونی و پاناسونیک با قابلیت تعویض لنز آماتورها بهتر است از آنها استفاده کنند. به قول معروف آفتابه خرج لحیم نکنند. ( لحیم را با کدام ح مینویسند).
و اما علت استفاده از این تبدیل ها چیست. همانطور که گفتم این تبدیل ها امکان استفاده از لنز های مختلف را به ما می دهد. ما می توانیم با بکار گیری این لنزها زوایه و عمق میدان تصویر را به دلخواه کم یا زیاد کنیم. به غیر از این اتمسفر یا فضای فیلم نیز کمی شبیه به فیلم های 35 می شود. حتما به تفاوت این فضا در فیلم های 35 و ویدیویی توجه کرده اید. برای بدست آوردن بهتراین فضا در مراحل ادیت و اصلاح رنگ به نرم افزارهایی چون اوید یا افترافکت نیاز داریم.
با ظهور و تولید دوربین های HDV-HD-DVCPRO  و دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای شرکت های سونی – پاناسونیک – کانن و جی وی سی استفاده از این تبدیل ها رونق بیشتری گرفت. زیرا با این دوربین ها می شد با کیفیت خوبی فیلمبرداری کرد و عیب عدم تعویض لنز را هم این تبدیل ها رفع می کردند. بخصوص تبدیل هایی چون Letus Ultimate که نه تنها عیب های ذکر شده در بالا را ندارد بلکه از HD نیز پشتیبانی می کند. اما قیمت این آدابتور به تنهایی مساوی با قیمت یک دوربین سونی یا پاناسونیک 5.000.000 تومانی است. با تلفیق دوربین هایی چون Sony PMW-EX1 یا Panasonic AG-HVX200  و یا Canon XF305 می توان نتیجه خوبی بدست آورد.  اما باید بگویم بسیاری از فیلمسازهای اروپایی و آمریکایی حتی حاضر نیستند دوربین های سینمایی را با دوربین های فوق العاده  12K عوض کنند. ما هنوز قدری زمان برای دستیابی کامل سینمای دیجیتال به پرده سفید نیاز داریم. البته این زمان بسیار کوتاه خواهد بود.
خیلی از فیلمسازان اروپایی و آمریکایی با دوربین های گرانتر وبکار گیری تبدیل های 35 هنوز مشغول به کارند. بعضی از این فیلم ها به صورت 35 در سینما هم نمایش داده می شوند. شاید از نظر کیفیت این فیلم ها قابل مقایسه با تولیدات سینمایی نباشند اما بخاطر صرفه جویی از هزینه های گران نگاتیو و لابراتوار سینماگران مستقل نیز می توانند فیلم بسازند.
  تبدیل های35  مانند Letus- DOFعموما از دهنه لنز های 72 – 78 و 82 پشتیبانی می کنند. شما براحتی می توانید در اینترنت مدلهای مختلفی را پیدا کنید. 

EX3 + LETUS ELITE from Gustavo Nasr on Vimeo.



۲۹ آبان ۱۳۸۹

دوربین RED ONE 4K Digital Cinema Cam با نمونه فیلم

شاید معرفی دوربینی که همه آنرا می شناسند و حرفه ای ها آنرا آزموده اند خیلی جذاب نباشد. بخصوص که چند سال از تولید آن نیزگذشته باشد. اما گاهی محبوب ها غریب تر از آن هستند که می پنداریم. دقیقا متل آدمها. به همین آدمها هم که بگویی رد کم. می گویند رفیقمه بابا.  حالا بد نیست ما نگاهی کوتاه به این رفیق جذاب داشته باشیم. red one رزولوشنی برابر با 4520x2540 با قاب یا فرمت 16:09 را با 12 مگاپیکسل ارایه می کند. حسگرCMOS  35  و قابلیت ضبط بدون کمپرس RAW  تا 120 عکس کامل در تانیه. با ابن دوربین می توان براحتی  انواع لنزهای 16 – 35 و همچنین لنزهای دوربینEOS  کانن  را مورد بهره برداری قرار داد. کسانی که از تجهیزات تدوین حرفه ای بی بهره اند و از سیتم ها ی سبک تری استفاده می کنند می توانند با این دوربین بصورت 2K  1080i – 1080p- ویا حتی 720p فیلمبرداری کنند. ذخیره بروی دو هارد 160 گیگ و یا به روی کارت  FLASH میسر است. با  دوربین  red فیلم های سینمایی بسیاری تولید شده است. فیلم کوتاه و فیلم های تبلیغاتی بسیاری نیز از تولیدات این دوربین وجود دارد. قیمت بدنه red  17.500 دلار است. یک دوربینred  آماده برای فیلمبرداری حداقل  45.000 دلار هزینه بر می دارد.

چند تا ویدیو هم از سایت red آپلود شد. اینجا را کلیک کنید.در ضمن نمونه فیلم های زیادی را هم آنجا پیدا خواهید کد. 

Red One, Canon 5D Mk II, and Panasonic Lumix GH1 Footage Comparison from Birns and Sawyer on Vimeo.