شاید با فراگیر شدن دوربین هایی که دیگر از نوار یا اصطلاحا از کاست فیلم استفاده نمی کنند و ظرفیت ذخیره سازی نسبتا خوبی هم دارند - بهره برداری از رکوردر های پرتابل دیگر لزومی نداشته باشد. اما بسته به نوع و حجم کاری که شما انجام می دهید یک رکوردر دوم می تواند برای شما بسیار کارساز باشد. اگر کاربری حرفه ای هستید - وجود یک رکوردر دوم و جدا از دوربین ضروری نیز هست. با این وسیله شما نه تنها قادر به پشتیبان گیری از آنچه که برداشت کرده اید - احتمال فاجعه از دست دادن فیلم ذخیره شده را از بین می برید - بلکه می توانید در حالتهای دلخواه دیگری نیز فیلمتان را ذخیره نمایید. از آن گذشته برای سهولت و کنترل سریع آنچه که ضبط کرده اید بدون نیاز به دوربین - برداشتهای ذخیره شده را کنترل یا انتخاب کنید. در این حالت با استفاده از یک مانیتور مناسب توانایی کنترل رنگ - نور - کنتراست - کادر - عمق میدان - اجرا وبازی را نیز دارید. برای این منظور چندین رکوردر مناسب در بازار وجود دارد که Aja Ki Pro یکی از آنها بشمار می رود. این رکوردر با کارآیی مناسب و قیمت مناسبترش می تواند انتخاب خوبی برای ما باشد. پشتیبانی از کدکهای حرفه ای - ثبت تایم کد و ذخیره سازی بصورت های مختلف - استفاده بعنوان پلیر و وجود درگاهای USB - HDMI - FIREWIER با پشتیبانی از فرمت های HD - SD - SDI ما را قادر خواهد ساخت حتی از دوربین های قدیمی تر برای صرفه جویی یا استفاده از آرشیوهای قدیمی تر نیز آنرابروز کنیم. به مشخصات و فیلم مربوط به این رکوردر توجه کنید.
The AJA Ki Pro is a tapeless video recording device that records high-quality Apple ProRes 422 QuickTime files onto computer-friendly media. Because it features SD/HD-SDI, HDMI, and analog inputs, you can interface with virtually any type of camera you might own or rent. Enjoy monitoring flexibility through Ki Pro's numerous simultaneous outputs, connecting to both professional and consumer monitors.
Ki Pro is portable and rugged; designed for real production environments. With the optional exo-skeleton it can sit below your camera-out of the way of your battery adapters, wireless mics and other accessories. Integration with your other production gear is seamless.
Ki Pro is intuitive to operate. Alongside the camera, the familiar VTR-like buttons provide immediate controls for basic operation. From a distance, use a web browser via ethernet or WiFi to control operations from a laptop or iPhone.
FEATURES
• Simultaneously record to host camera and Ki Pro
• Bridge proprietary compression schemes by recording to Apple ProRes 422
• Bridge media complexity by recording to portable file-based storage
• Bridge format chaos via hardware up/down/cross-conversion
• Extend client review capabilities
• Bridge production and post-production, effectively eliminating log and capture
• Extend productive life of existing cameras
• Embrace future workflows with powerful conversion capabilities
Specifications
Video Input
Digital:
• SD and HD-SDI (1xBNC), SMPTE-259/292/296
• HDMI
Analog:
• SD/HD Component (3xBNCS):
• SMPTE/EBU N10, Betacam 525 line,
• Betacam 525J, RGB, YPbPr
• 12-bit A/D, 2x oversampling
Video Output (all simultaneously active)
Digital:
• SD and HD-SDI, SMPTE-259/292/296 (1xBNC)
• HDMI
Analog:
• Composite (1xBNC):
- NTSC, NTSCJ, PAL
- 12-bit D/A, 8x oversampling
• SD/HD Component (3xBNCs):
- SD: SMPTE/EBU N10, Betacam 525 line,
- Betacam 525J, RGB
- 12-bit D/A, 8x oversampling
• HD: YPbPr, RGB
- 12-bit D/A, 2x oversampling
Audio Input
Digital:
• 24-bit SDI embedded audio, 8 channel, 48kHz
• HDMI embedded, 2 channel
Analog:
• 24-bit A/D, 2 channel balanced (2 XLR), 48kHz
• Input level: Line, Mic, Mic + phantom 48Vdc
• 2 channel unbalanced (2 RCA)
Audio Output
Digital:
• 24-bit SDI embedded audio, 8 channel, 48kHz
• HDMI embedded, 8 channel
Analog:
• 24-bit D/A, 2 channel balanced XLR, 48kHz
• 2 channel unbalanced (2 RCA)
Network
• 10/100/1000 Ethernet (RJ45)
• 802.11g WiFi
• Embedded webserver for remote control
Panel User Interface
• 2 x 20 character display, with dedicated buttons
Timecode
• LTC timecode input and output via BNC
Control
• LANC Loop (2 LANC connectors)
• Lens Tap: connects to optional AJA Lens Tap intercept cable placed between camera body and lens for start/stop control
• IEEE-1394a/FireWire 400 for control and timecode data
Machine Control
• RS-422, 9-pin-for future use
FireWire
• IEEE-1394b, FireWire 800Mb/s connects to Mac Pro or MacBook Pro (mount as harddrive)
Hardware up-conversion - 10-bit
• Anamorphic: full-screen
• Pillar box 4:3: results in a 4:3 image in center of screen with black sidebars
• Zoom 14:9: results in a 4:3 image zoomed slightly to fill a 14:9 image with black side bars
• Zoom Letterbox: image zoomed to fill screen
• Zoom Wide: combination of zoom and horizontal stretch to fill 16:9 screen; this setting can introduce a small aspect ratio change
Hardware down-conversion - 10-bit
• Anamorphic: full-screen
• Letterbox: image is reduced with black top and bottom added to image area with the aspect ratio preserved
• Crop: image is cropped to fit new screen size
Hardware cross-conversion - 10-bit
• 1080i to 720P
• 720P to 1080i
• 720P to 1080PsF
SD to SD aspect ratio conversion
• Letterbox: transforms SD anamorphic to a letterboxed image.
• H Crop: produces a horiztonally stretched effect on the image; transforms anamorphic SD to full frame.
• SD Pillarbox: produces image in screen center with black borders on left and right sides and an anamorphized image in the center.
• V Crop; transforms SD letterbox material to an anamorphic image.
AJA Training Ki Pro Part 1 of 3 from AJA Marketing on Vimeo.
AJA Ki Pro Training Part 2 of 3 from AJA Marketing on Vimeo.
AJA Ki Pro Training Part 3 of 3 from AJA Marketing on Vimeo.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر